27 Ekim 2012 Cumartesi

Avalon Organics Vitamin C Renewal Cream

 Avalon Organics'in bu kremini geçen sene yılbaşında almıştım. Kışın yanaklarımın çok kuruduğundan daha önce çokça bahsetmiştim, arada böyle yoğun yapılı ürünlerle takviye yapmazsam cildim nemsizlikten geriliyor. 


İnanılmaz yoğun bir yapısı var, fotoğraftan anlaşılıyordur sanırım, yapısı tıpkı bir body butter gibi. Çok çok az bir miktar bile yeterli oluyor. Lavanta, papatya, beyaz çay, aloe vera, bitkisel gliserin, panthenol, allantoin, kakao yağı gibi bir sürü besleyici ve nemlendirici içeriğe sahip. İnternetten sipariş verdiğim için yapısının bu kadar yoğun olduğunu bilmiyordum ve açıkçası başlarda sivilce yapar mı diye temkinli kullandım. Fakat cildimde hiçbir soruna yol açmadı. Nemlendirmesi oldukça başarılı. Cildim çok kuruduğunda bir-iki gün kullanıyorum ve nem dengesini inanılmaz güzel sağlıyor. Peeling ve maskeden sonra kullandığım zaman sabah cildim neme doymuş oluyor. Nemlendirme dışında ciltteki güneş hasarını onarmayı da vadediyor, benim cildimde gözle görülür güneş hasarı olmadığı için bu konuda yorum yapamıyorum, belki hücresel onarım sağlıyor olabilir. Çünkü ne zaman bu kremi kullanıp uyusam sabah cildim çok iyi durumda oluyor.


Çok kuru cilt tipleri ya da olgun ciltler günlük nemlendirici olarak ta kullanabilirler. Benim oldukça memnun kaldığım bir ürün oldu, fakat günlük kullanmadığım için bitirmekte zorluk çekiyorum. Önümüzdeki ay son kullanma tarihi gelmiş olacak, bu yüzden bu ara fazlaca kullanıyorum. Şunu da özellikle belirteyim; eğer almayı düşünürseniz bu ürünün ambalajı ve içeriği tamamen değişti. Herkese iyi bayramlar :)

19 Ekim 2012 Cuma

Shiseido Perfect Refining Foundation

Artıları:

- Ciltte ağırlık yapmayan, oldukça akışkan ve hafif bir yapısı var. 
- Kapatıcılığı ortanın bir tık üzerinde. Yani ne orta kapatıcılıkta ne de full. İki kat uygulandığı zaman full kapatıcılık elde etmek mümkün. Ben tek kat uyguluyorum.
- Cilt tonundaki eşitsizliklerini nötrlüyor, minik izleri ya da cilt bozukluklarını hafif yapısına rağmen mükemmel bir şekilde kapatıyor.
- Yarı mat bitişe sahip ,ben bitişini çok beğeniyorum. Cildimdeki yorgunluk ifadesini yok ediyor ve bunu cildimde fondöten olduğunu belli etmeden yerine getiriyor.
- Kalıcılığına 15 saat denmiş ama 8-9 saat kalıcılık sunuyor, benim için yeterli. Ve Spf 15 içeriyor.
Eksileri:

- Ürün pudralı olduğu için cilde uygulanmaya başladığında biraz çabuk kuruyor ve geniş bölgelere uygulaması zorlaşıyor. Bu yüzden uygularken cildimi bölgelere bölüyorum ve küçük küçük parçalar halinde uyguluyorum. Açıkçası zahmetli oluyor, acelem olduğu zamanlarda başka fondöten kullanmak zorunda kalıyorum. Uygulamasını kolaylaştıracak bildiğiniz bir tüyo varsa paylaşırsanız çok sevinirim.
- Renk skalası çok değişik?? Uygun rengi bulmakta zorlanabilirsiniz. Renklerin kimisi çok beyaz, kimisi aşırı sarı, garip bir renk skalası var. 

16 Ekim 2012 Salı

Kiehl's Açai Damage Correcting Moisturizer

Açai serisi Kiehl's markasının şu an için Ecocert sertifikalı tek organik serisi. Serinin bu nemlendiricisinde uzun zamandır gözüm vardı, ilk başta sample'ını denemiştim, bir süre kullanıp yapısını garip bulmuştum. Temmuz sonunda aklımda başta alternatif olmayınca tercihim bu üründen yana oldu. Yaklaşık 2.5 aydır kulanıyorum ve artık yorum yapma zamanı.

- Lafta organik değil, Ecocert sertifikalı. İçeriği oldukça düzgün ve doğal yağlar bakımından zengin. Yazının en sonunda içerik listesini okuyabilirsiniz.
- Yapısı yoğun ve biraz yağlı. Bu yüzden bence kuru ve normal ciltlerin sevebileceği bir ürün. Yağlı ciltlerde sivilce yapabilir. Benim cildim karma ve başlarda cildimde yağlanma yapıyordu. Havalar soğuduğu ve yanaklarım iyice kuruduğu için şu an hiç yağlanma sorunu yaşamıyorum. Bence tam bir kış nemlendiricisi.
- Nemlendirme bakımından çok çok iyi. Cildimi harika nemlendiriyor. 3 pompa ürün tüm yüzüm ve boynuma yetiyor. Yapısı yoğun olduğu için avucumda ısıtıp yumuşatıyorum, daha sonra cildime iyice yediriyorum.
- Başta yağlı bir his bırakıyor, fakat 3-4 dakika içinde cildim tarafından tamamen emiliyor. Üzerine makyaj yapmak biraz zor; çünkü içeriğinde silikon falan olmadığı için diğer nemlendiriciler gibi ciltte kaygan bir zemin oluşturmuyor maalesef. Zaten onarıcı bir ürün olduğu için üzerine makyaj yapmadan kullanmak ya da sadece gece kullanmak daha mantıklı gibi.
- Çoğu organik ürün gibi bu ürünün de oldukça yoğun bir bitkisel kokusu var. Baskın şekilde lavanta kokuyor, ben lavanta kokusunu sevdiğim için çok sorun olmadı. Almaya karar verirseniz kokusuna mutlaka bakmanızı öneriririm. 
- Damage Correcting etkilerine gelince; cilt dokusunu düzeltmeyi ve cilt tonunu eşitlemeyi vadediyor. Cilt dokusunu düzeltme konusunda başarılı, 2. haftadan itibaren cilt yüzeyim daha yumuşak ve pürüzsüz hale gelmeye başladı. Fakat cilt tonunu eşitleme konusunda maalesef etkisini göremedim.
- Pompalı olması özellikle hoşuma gitti, oldukça pratik ve hijyenik. 

Özetlemek gerekirse; mevsim dönüşünde kuruyan cildimin nem dengesini başarılı bir şekilde düzenlediği için beğendim. Yıl içerisinde birkaç ay kür olarak kullanmaya devam etmeyi düşünüyorum. Sizin mevsim dönüşleri için ufak sırlarınız ya da özel kürleriniz var mı? Paylaşırsanız sevinirim.

Nars Sheer Matte Fondöten {Fiji}


 Nars'ın sheer glow fondöteni ile birlikte bu seriyi duymayan kaldı mı acaba :D 
 İnternette Fiji rengini tende gösteren birçok görsel var bi de ben eklemekle uğraşmıyım dedim :P NC25 renginde iseniz Fiji tam size göre.
 Ben bu fondöteni yaza doğru aldığım için matte olan serisini tercih ettim, karma-yağlı ciltli iseniz matte serisi size uygun. Ciltte yarı-mat duruyor.
 Orta kapatıcılığa sahip bi fondöten, cildimdeki sivilce ve kızarıklıkları güzelce kapatıyor. Uygulaması, ciltte dağıtması kolay. Kalıcılığı da gayet güzel.
 Benim için bu ürünün tek olumsuz yanı şişesi :/ Tamam cam şişede şık duruyor ama kendinden pompalı olsaymış keşke. Pompası da ayrıca satılıyor, bi de onu almakla uğraş. Azalınca içinden ürünü nasıl alacaksam artık, denk getirip de alamadım bi pompayı. 

 Memnunum tavsiye ederim :) Bitince bi de sheer glow olanını denemeyi düşünüyorum :) 

 Fiyatı 90-100 tl ve ürün 30 ml.

14 Ekim 2012 Pazar

L'Occitane Bonne Mere Gentle Cream

Kış mevsiminin kendini iyice göstermesiyle el kremine olan ihtiyacım arttı. Gündüz dışarı çıkarken el kremini en sona bıraktığım için genelde çabuk emilen ve yağlı his bırakmayan el kremlerini tercih ediyorum, gece ise daha yoğun olanları kullanıyorum. Loccitane'ın yeni çıkan Bonne Mere serisinden olan bu sütlü kremi geçen ay kullanmaya başladım. Hafif yapılı, çabuk emilen ve müthiş kokan bir ürün. Süt ve bebek pudrası karışımı bir kokusu var. Nemlendirme performansı bence çok yüksek değil, maalesef birkaç saat sonra ellerimin biraz kuruduğunu hissediyorum. Beni en çok cezbeden tarafı kokusu oldu sanırım :) 
Kapağını özellikle göstermek istedim, farklı bir tasarımı var. İlk gördüğümde klasik kremler gibi açıldığını düşünmüştüm, fakat öyle değil. Kapağı tutup sola doğru çok hafif çevirince, ortada gördüğünüz delik açılıyor ve tüpü sıkarak kremden istediğiniz kadar alıyorsunuz. 
Bu arada bu krem sadece eller için değil, tüm vücut ve hatta yüz için de kullanılabiliyor. Ben el kremi olarak kullanmayı tercih ediyorum. Bitince tekrar almayı düşünmem, çünkü yoğun nem ihtiyacımı karşılayan Kiehl's Nurturing Baby Cream'i daha çok seviyorum.

11 Ekim 2012 Perşembe

The Balm Balm Shelter Renkli Nemlendirici {Light}


 Balm Shelter'ın seveni fazla, ben de geçen ay Gratis'te olan %50 indirim ile sahip oldum kendisine :)


 Bendeki en açık renk olan light rengi, NC20-25 iseniz light rengi size tam uyacaktır. 3 renk seçeneği bulunuyor. İlk sürdüğümde tenimde bejimsi dursa da birkaç dk sonra rengi oturuyor ve cilt rengimle bütünleşiyor.
 İlk katta kapatıcılık yok denecek kadar az, bu nedenle ikinci katı da geçiyorum ben. İkinci katta ten rengini bütünlüyor, hafif cilt kusurlarını kapatıyor. Sivilcelerimin azaldığı zamanlarda kullanmayı tercih ediyorum ben, sivilceleri kapatamıyor çünkü.
 Kıvamı ne likit ne de kremsi, cilde uygulaması çok rahat. Ciltte inanılmaz doğal duruyor, yapış yapış kalmıyor ve cilde sağlıklı bir ışıltı/glowluk katıyor. Cildimde yağlanmaya da neden olmadı bu ürün. Yağlıya dönük ve yağlı bi cilde sahipseniz üzerine matlaştırıcı bi pudra geçmenizde fayda var.
 SPF 18 güneş koruması var, paraben içermiyor.
 Bitsin yine alırım dediğim ürünlerden. Cildinizde kapatılması gereken ağır kusurlar yoksa, doğal duran bi ten ürünü arıyorsanız kesinlikle tavsiye edilir.

 Fiyatı 40 tl ve ürün 64 ml.

9 Ekim 2012 Salı

Avon Ultra Color Rich Ruj {Pout}


 Tatlı bi rengi var değil mi? :) Avon rujları genel olarak beğeniyorum zaten, yapıları, renkleri güzel oluyor. Fiyatları da uygun.
 Pout rengi merak ettiğim avon rujlarındandı bi süredir katalogta göremiyordum, geçen ay kampanyada yakalayınca alıp denemek istedim. Pembe-şeftali arası benim pigmentsiz dudaklarımda nude duran bi renge sahip.
 Saten yapıda, sürülüşü çok rahat ve dudakları kurutmuyor.
 Sevdim ben, koyu göz makyajıyla kullanacağım bi rujum daha oldu :D Tavsiye edilir.

 İndirimsiz fiyatı 20.50 tl.

7 Ekim 2012 Pazar

Clinique Cream Shaper Göz Kalemi {#105-Chocolate Lustre}


 Bu sıralar kahve tonlarındaki göz kalemlerine kafayı fena taktım :) Sarışın olduğum için kahverengi göz ürünleri daha uygun aslında ama siyah eyeliner ve rimelden de vazgeçemiyorum :) Clinique'in bu serideki göz kalemlerini de merak ediyordum bikaç hafta önce chocolate lustre rengini edindim :)

 İçinde minik ışıltılara, günlük kullanıma çok uygun doğal ve harika bi kahve tona sahip chocolate lustre. Yeşil ve ela gözler denemeli mutlaka :) 
 Oldukça yumuşak, kolay sürümlü bu serideki kalemler. Kullanımı çok rahat, rengini güzel veriyor ve çok kalıcı. Benim yağlı olmayan göz kapaklarımda -eyeliner olarak kullandığımda- 9 saat kaldığı zamanlar oldu bu kalemin ve ne renginde solma ne ışıltılarında dağılma ne de göz kapağına bulaşma gibi sorunlarla karşılaştım. 
 Göz içinde kullanmadım hiç, içerisinde minik de olsa ışıltılar olduğu için sağlıklı olur mu bilemedim.
 Çok sevdim ben bu serideki kalemleri diğer renklerini de edinirim belki :)

 Fiyatı 39 tl ve ürün 1.2 g.

6 Ekim 2012 Cumartesi

King Of Shaves Ultimate Moisturizer


King Of Shaves, adından da anlaşılacağı gibi tıraş ve erkek bakımı üzerine yoğunlaşmış bir marka. Üretim yeri UK ve artık Gratis'te satılıyor. Tıraş köpüğü, duş jeli, after shave gibi çeşitli ürünleri var. Nemlendiricisini çok düşük beklentilerle nasıl olsa fiyatı çok uygun diye düşünerek aldım ve beklentimin üzerinde çıktı. 
Çok akışkan ve hafif bir yapısı var. Sürdükten hemen sonra emiliyor ve cildi matlaştırıyor. Karma veya yağlı cilde sahip, cildim sadece nemlensin yeter diyen hemcinslerime tavsiye ederim. Bu ürünle beraber duş jeli, tıraş jelini falan da aldım; kullandığım zaman onları da yorumlarım.
İçeriklerin yazılı olduğu kısıma etiket yapıştırdıkları için içerik listesini fotolayamadım, merak edenler şuradan içeriğine bakabilirler.

La Roche Posay Tolerıane Ultra Nemlendirici


 Aylar önce LRP tarafından gönderilmişti bu nemlendirici ama o vakit (yaza doğru) cildim karmaya dönmüştü :) bu ürün cildime ağır geldi ve ciddi sivilcelenmeye neden oldu. Yaklaşık 1 ay önce, cildim kurumaya başlayınca, tekrar kullanmaya başladım ve sivilce sorunu yaşamıyorum şimdilerde. 
 Ürünün özellikleri; alerjik ve ultra hassas ciltlerin günlük rahatsızlıklarını uzun süreli şekilde yatıştırması.
 Ben eve gelip makyajımı temizledikten sonra kullanıyorum bu ürünü. 2 pompa ürün tüm yüzüme yetiyor. Yapısı biraz yoğun, dağıtması da pek kolay değil ama cilt tarafından kolayca emiliyor ve cildi gerçekten güzel nemlendiriyor. İçerisindeki termal su sayesinde de cildi rahatlatıyor.
 Fakat 2-3 saat sonra cildimde özellikle burnumda yağlanmaya neden oluyor :/ Bu nedenle makyaj altına kullanmayı düşünmediğim bi ürün.
 Ürün kabı çok güzel ve hijyenik. Kilitlenebilir bi pompaya ve içinde poşet olan bi tüpe sahip.
 Koruyucu, paraben, alkol, parfüm içermiyor. Cildi kuru ve hassas olanların beğenebileceği bi ürün.

 Fiyatı 50-60 tl arası ve ürün 40 ml.

5 Ekim 2012 Cuma

Loreal Glam Shine Blush {#150-Coral Blush}


 Glam Shine ailemin yeni bebeği :) Bu seriyi çok sevdiğimi anladınız artık zaten, isminde de coral kelimesi geçince benim almamak gibi bi şansım kalmadı :D


 Dudaktaki duruşu Lancome #102'ye benziyor, onun yokluğundaki şu zamanlarda bunu kullanıyorum :) 
 İçerisinde minik minik altın rengi ışıltılar bulunuyor.
 Glam shine'lar önceki yazımda da bahsettiğim gibi yapısı, renkleri, kalıcılığı ile çok sevdiğim bi seri. Bu renk de kesinlikle tavsiye edilir :)

 Fiyatı 30-35 tl ve ürün 6 ml.

4 Ekim 2012 Perşembe

Essence I♥Runway Aydınlatıcı


 Essence'in işlevsiz ürünlerinden biri daha. Bi merak almışım zamanında, bikaç kere anca kullandım. İçerisindeki o simler olmasa seveceğim bi ürün olabilirmiş ama cıkk içinde sim olan aydınlatıcılardan hoşlanmıyorum. 
 Alt kısımdan çevirmeli kaba sahip, 3-4 kere çevirince iki tarafa da (elmacık kemiklerinin üstü ve şakaklar) yetecek kadar ürün geliyor. Yayması kolay, renk tonu güzel, verdiği o glow görüntü doğal ama gel gelelim az da olsa içerisindeki o simler insanın gözüne batıyor. Kalıcılığı da pek iyi değil. 
 Göz pınarına sürmeyi de denedim ama hiç düzgün durmadı, likit yapısıyla makyajımı bozdu.
 Essence'in beğenmediğim ürünleri arasındaki yerini aldı :)

 Fiyatı 8.5 tl ve ürün 1.5 ml.

3 Ekim 2012 Çarşamba

Rimmel 1000 Kisses Lip Tint {#600-Carry On Cherry}


 Türkiye'ye ilk geldiği zaman heves edip almıştım da şimdi elim hiç gitmiyor :/ Kullanımı zor geliyor :)


 Bi tarafında keçeli kalem tarzı aplikatörü diğer tarafında üzerine sürmek için balmı bulunuyor. İlk renkli kısmı sonra balmı sürüyorsunuz.
 Bazı kişilerden ürünün kuruduğunu da duydum, ben 5-6 aydır kullanıyorum kuruma, renk vermeme gibi sorunlar yaşamadım.


 Rengi tam kiraz gibi koyu kırmızı. Kalıcığı çok iyi fakat dudaklarda kurumaya neden oluyor. Tip olarak değişik ama diğer renklerini almayı düşünmediğim bi ürün.

 Fiyatı 16 tl. 

2 Ekim 2012 Salı

Kokucuk

Yakın zamanda aldığım bu Kokucuklar'ın müdavimi oldum! Koku olayı çok göreceli olduğu için başta pek emin olamamıştım fakat birçok blogta olumlu yorumlar okuyunca denemeden duramadım. Sedir Ağacı, Yeşil Çay ve Bal'ı aldım. Kokuları normal parfümlere göre kesinlikle daha kalıcı, tek başına ya da karıştırarak kullanmak mümkün. Ben Sedir Ağacı ve Yeşil Çay'ı karıştırarak kullanıyorum ve ortaya son derece doğal, çarpıcı bir koku çıkıyor. Kullandığım günden bu yana birçok kişi ne kullandığımı sordu :D Alışverişimin yanında merak ettiğim diğer kokuların minik testerları da yollanmıştı. İçlerinden en beğendiklerim Vanilya, Sandal Ağacı ve Leylak oldu. Daha sonra yine alışveriş yapmayı düşünüyorum. İncelemek isterseniz buradan ulaşabilirsiniz. Kokuların nasıl olduğunu merak edenler ise buradan Miskinkek'in yazısına bakabilirler, ben onun yazısını okuduktan sonra almaya karar vermiştim.