29 Eylül 2012 Cumartesi

Kumbara Projesi

Sevgili madammakyaj en son yazısında Kumbara Projesi başlattığından bahsetmişti. Bu proje benim de hoşuma gitti, ve ben de başlamak istedim :) Bozuklukları, marketten sağdan soldan artan paraları kumbaraya atmaya başladım, almak istediğim birkaç kozmetik ürünü var, biriken paralarla onları alıcam. Böylece kozmetiğe ayırmış olduğum bütçenin üzerine bir miktar daha eklenmiş olacak ;) Süreyi 1 ay olarak belirledim, Ekim sonu gibi ne kadar biriktirdiğimi ve biriktirdiklerimle aldıklarımı göstermeyi planlıyorum. 
Evi aradım taradım tabii ki kumbara bulamadım, bu şirin kalemliği kullanıyorum kumbara olarak. Masamın üzerinde yerini aldı. Şu an içinde 13 tl var, bakalım ne kadar birikecek :D Kumbara projesine başlamayı düşünenler olursa lütfen yorum yazın, birbirimizi takip edelim :)

The Body Shop Neroli Jasmin Body Mist

Neroli Jasmin, The Body Shop'un en sevdiğim kokularından biri. Kendi üzerimde kullanmaktan çok odama, yatağıma, kıyafet dolabıma sıktığımı itiraf etmeliyim. 2 al 1 öde ile almıştım zamanında, bayağı oluyor. Oldukça kalıcı, kendini belli eden bir koku. İçinde birkaç kullanımlık var. Bitince şimdilik almam çünkü elimde fazla parfüm, body mist var. Bir de şu ara odamı yeniden düzene soktuğum için sağdan soldan bunun gibi yarım bırakılmış, unutulmuş bir sürü ürün çıkıyor. Aslında hepsini bir araya getirip sağlam bir Project Pan yapabilirim; fakat hiç sabrım yok Project Pan konusunda. Büyük ihtimalle çöpe gidecekler.

28 Eylül 2012 Cuma

Lancome Hypnose Star Rimel + La Vie Est Belle Parfüm


 2 ay önce bloğun twitter adresinde bu rimeli paylaşmıştım hatırlayanlar olacaktır. O zamandan beri merak ettiğim rimellerdendi ve geçen hafta bu güzel makyaj çantası ile Lancome'un yeni parfümünün deneme boyuyla birlikte bana ulaştı :) Görünce çok mutlu oldum gerçekten, Yöntempr'a teşekkür ederim.


 Rimelimize gelirsek, hypnose star kirpiklerde dolgunluk ve kıvrıklık vaadeden bi maskara. Klasik gül kokusu bu rimelde de mevcut. Yapısı yoğun. Tek renk seçeneği bulunuyor o da siyah.


 Fırçası çift taraflı; uzundan kısaya doğru giden kıllar kirpikleri kıvırmak, kısa kıllar ise kirpiklere hacim vermek için tasarlanmış. 
 Uygularken, önce kısa sonra uzun kıllı tarafını kullanıyorum ben. Kirpikler ne sertleşiyor ne de yumuşak kalıyor, ikisinin arasında :). Gözden temizlemesi de gayet kolay (ben sephora temizleme yağını kullanıyorum).


 Yukarıda gördüğünüz gibi benim kirpiklerimde 2nci katta biraz topaklanma yaptı bu rimel. Verdiği dolgunluk ve uzunluğu ben beğendim. 
 Hypnose drama ile karşılaştıracak olursam,
- Drama'nın fırçası S şeklinde, Star'ın fırçası çift taraflı.
- Star'ın verdiği uzunluk daha fazla.
- Star kirpikleri daha iyi ayırıyor, drama kirpikleri birbirine yapıştırıyordu.
- Drama topaklanma yapmaması açısından daha başarılı.
- Star'ın verdiği dolgunluk biraz daha fazla.

 Drama mı Star mı derseniz, ben uzunluk ve birbirine yapışmamış kirpikler istediğim için Star'ı seçerdim :)

 Fiyatı 72 tl ve ürün 6.5 ml.


 Gelelim parfümümüze, içerisinde iris çiçeği konsantresi, yasemin ve zambak özü, portakal çiçeği özü,paçuli esansı bulunduran tam kışlık bi koku. 
 Ben Chopard Wish ve Miss Dior Cherie'ye benzettim kokusunu. Benim tarzım bi koku değil, bana çok ağır geldi, beğenmedim.
 Şekerli kokulardan hoşlanıyorsanız bu kokuyu da beğenirsiniz diye düşünüyorum :)

 50 ml fiyatı 199 tl.

Essence #45-Date With The Night


 Date with the night, şişesinde kahve-gri tırnakta gri duran metalik çok güzel tonda bi oje. Tırnakta da şişedeki gibi dursaydı harika olurdu bence :)
 Yapısı güzel, 2 katta rengini veriyor. Aceleyle eğri büğrü sürmüşüm ben kusura bakmayın :))

27 Eylül 2012 Perşembe

Yves Rocher Hindistan Cevizi Edt

Bu parfüm benim ilk Yves Rocher ürünlerimdendi, 2-3 tane bitirdim sanırım. Çok boğucu olmayan harika bir hindistan cevizi kokusu. Yalnız çok az sıkmak gerekiyor, çok sıktığınız zaman herkes size hindistan cevizli pasta muamelesi yapabiliyor :D Hatta bir ara babamın arabasına sıkmıştım herkes sormuş bu hangi koku diye :) Oldukça kalıcı aynı zamanda. Ben birkaç markanın daha hindistan cevizi kokusunu denedim ve içlerinde en beğendiğim Yves Rocher oldu. Sizin sevdiğiniz başka hindistan cevizi kokuları var mı?

Nivea Traş Kremi

Tıraş olmak için genelde köpük ürünleri tercih ediyorum, bu seferlik bir değişiklik yapıp tıraş kremi aldım. Başta biraz şüpheli yaklaşsam da köpüğe göre çok daha rahat olduğunu söyleyebilirim. Köpüklerle tıraş olduğumda cildimde hassasiyet daha fazla oluyordu, bu kremi kullandığımda hassasiyet, yanma hissi minimum oluyor. Biraz fazla kullanmak gerekiyor bu yüzden çabuk bitebilecek bir ürün; ama zaten çok ucuz. Bendeki hassas ciltler için olanı, bir çeşidi daha var. Hassas ciltli hemcinslerime tavsiye ediyorum.

Estee Lauder Pure Color "#46-Sunburst" Gloss


 Bu parlatıcı aslında 2011'de çıkan bi koleksiyona ait ama satılmayıp kalanlar şu sıralar YKM'de %50 indirimle satılıyor, beğenip almak isteyenler olur diye yazmak istedim bu yazıyı.


 Klasik sünger aplikatöre sahip.


 Sunburst, içerisinde altın ışıltılar bulunduran çok tatlı bi bebek pembesi :) İster rujların üzerinde ister tek başına dudakta çok hoş duruyor.
 Yapışkanlığı fazla, buna bağlı olarak kalıcılığı da gayet iyi. Tadı şurup gibi kuru incir gibi :D ama ben sevdim.

 Fiyatı 71 tl ve ürün 6 ml.

26 Eylül 2012 Çarşamba

Kiehl's Nurturing Baby Cream

Bebek kremi ne alaka diyebilirsiniz, bu kremi M. Carlo seyahatimde benim gibi kozmetiğe meraklı bir arkadaşım sayesinde keşfettim. Onunla gezdiğimiz süre boyunca bu kremi hiç yanından ayırmadı ve günde birkaç kez çantasından çıkarıp sürekli bu kremi ellerine ve dizlerine sürüp duruyordu. Ne işe yarıyor dediğimde ''just a cream'' diyip gülmüştü :D Türkiye'ye dönünce vakit kaybetmeden ben de bir tane aldım ve ''just a cream'' olmadığını anlamam uzun sürmedi. Zaten söz konusu Kiehl's olunca duramıyorum, bu markaya sarmış durumdayım.

Çok yoğun ve yağlı bir yapısı var; bunun nedeni shea yağı, kayısı çekirdeği yağı, tatlı badem yağı, gliserin, bal gibi besleyici ve nemlendiriciliği yüksek içeriklere sahip olması. Yapısı ciddi anlamda yağlı, sürdükten 10 dakika sonra ancak emilmiş oluyor, bu yüzden sadece geceleri kullanıyorum. Duştan sonra tüm vücuduma ve her gece uyumadan önce ellerime, ayaklarıma uyguluyorum. Sabah yumuşacık uyanıyorum :)  Çok baskın olmayan bal & vanilya karışımı bir kokusu var. Yüz için de günlük nemlendirici olarak kullanılabiliyormuş, fakat yapısı yağlı olduğu için o şekilde hiç kullanmadım. Yüz için kullanımı egzema sorunu yaşayanlar ve atopik cilde sahip olanlara özellikle öneriliyor. İçeriği temiz, yoğun nem verecek bir vücut kremi / el kremi arıyorsanız tavsiye ederim. 

25 Eylül 2012 Salı

Essence Nude Glam #07-Cafe Ole


 Essence ojeleri renk çeşidi açısından çok beğeniyorum, diğer markalarda olmayan farklı renkler de bulunuyor :) Nude glam serisi de doğal tonlardaki 7 renkten oluşuyor. 
 Cafe ole, açık taupe rengi denilebilir :) Yapısı güzel, 2 katta şişedeki rengini veriyor ve hızlı kuruyor.

24 Eylül 2012 Pazartesi

Essence Long Lasting Göz Kalemi {#02-Hot Chocolate}


 Essence markasından gidiyorum bu sıralar :)) Fiyat-performans açısından beğendiğim bi marka, long lasting serisindeki kalemleri de çok başarılı buldum.


 Yukarıdaki swatch kalemin bastırılmadan, tek kat sürülmüş hali :) Oldukça yumuşak yapıda bu serideki kalemler, renklerini de çok güzel veriyorlar. Hot chocolate da süper bi bitter çikolata rengi :)
 Yumuşak olmasına rağmen ne göz kapağına bulaşıyor ne de dağılıp siliniyor. 
 Asansörlü oluşu da çok pratik bi de kalemi açmakla uğraşmıyorsunuz.
 Eğer bulabilirsem siyah ve haki renklerini de almayı planlıyorum, gerçekten çok memnun kaldım. Kesinlikle tavsiye edilir :)

 Fiyatı 5 tl ve ürün 0.28g.

23 Eylül 2012 Pazar

I love Strawberries and Milkshake El Kremi

I love ürünleri Watsons'ta yerini aldı, daha önce bu markanın duş jeli ve body butterını kullanmıştım, kokuları çok cezbedici. Benim en sevdiğim Vanilla & Ice Cream serisi, fakat o seri gelmemiş :( Sırf onun için gitmiştim, bulamayınca bunu aldım. Kokusu çok güzel, The Body Shop Çilekli Body Butter'a çok yakın. Başta yapısı yağlı gibi gelse de çabuk emiliyor. Havalar tam olarak soğumadığı için nemlendirmesi şimdilik yeterli geliyor fakat kışın benim ellerim çok kuruduğundan yeterli geleceğini sanmıyorum. 

22 Eylül 2012 Cumartesi

Essence Soft&Natural Fondöten


 Essence'ten beğenerek kullandığım bir ürün daha :) 


 Hem uygun fiyatlı hem kapatıcı hem de doğal duran bi fondöten arıyorsanız bu ürün size göre olabilir. 
 Yapısı ne çok likit ne de çok kremsi. Ciltte dağıtması kolay, renginize uygun tonu da bulursanız ciltte çok doğal duruyor. Kapatıcılığı orta düzeyde ama kat kat veya duo fibre fırçalarla uygulayarak kapatıcılığını artırıp azaltabilirsiniz. Ben parmaklarımla uygulamayı tercih ediyorum, sonuçtan da gayet memnunum.
 Kalıcılığı çok güzel, gün boyu neredeyse hiç bozulmadan kalıyor. Uygulandığında ciltte biraz yapış yapış his bırakıyor ama o da üzerine geçtiğiniz pudra ile halloluyor.
 Kullandığım süre içerisinde bende sivilce gibi sorunlara da neden olmadı. Bendeki serideki 02 nolu en açık renk.

 Fiyatı 11 tl ve ürün 30 ml.

21 Eylül 2012 Cuma

Neler Bitirdim: 8

Elimdeki gereksiz şampuanları bitirdikten sonra son zamanların en popüler şampuanı Down Under Naturals Nude'a geçmiştim :) İlk şişemi bitirdim ve ikinciye geçtim. Saç derimi kurutmadan temizliyor, sevdim.


Colgate Plax Ağız Çalkalama Suyu'nu bittikçe alıyorum, eğer siz de benim gibi Listerine'in tadına ve yakıcı etkisine dayanamayanlardansanız tavsiye ederim. 


Diş macunu olarak bir zamanlar kullandığım sonra bıraktığım Arm & Hammer Advance White Baking Soda'ya yeniden başladım. Fotoğrafta gördüğünüz seyahat boyu, bir de büyük boyunu aldım. Dişleri bir miktar beyazlatıyor fakat benim asıl bayıldığım o kadar güzel temizliyor ki dişler gıcır gıcır oluyor :D Yalnız tadı çok çok kötü! Almayı düşünürseniz önce seyahat boyunu alıp deneyin derim. İçinde birkaç kullanımlık daha var, bitince orijinal boyunu açıcam.


Şu yazımda bahsettiğim Alba Botanica nemlendiricim sonunda bitti. Kokusundan dolayı bir daha almam. Elimde başka bir versiyonu var, kış gelince onu açmayı düşünüyorum. Umarım kokusu aynı değildir.


Pure Beauty nem maskesini hiç beğenmedim. İlk kullanımda vasat bir ürün olduğunu aslında hissetmiştim, emin olmak için 3-4 kere daha kullandım. Sevmedim, nem vermiyor ve çok parfümlü. Çöpe gidicek.


Kiehl's Açai Damage Protecting Toning Mist uzun zamandır dolapta bekliyordu, bu ay çok sık kullandım zaten seyahat boyu olduğu için hemen bitti. Normal toniklerden tek farkı Ecocert sertifikalı olması. Bu yüzden ilgimi çekmişti zaten. İçeriği güzel, cildi kurutmuyor. Yalnız çok çok ağır bir bitki kokusu var.. İnsanın içini bayıyor.


Bu ay bitmesine en çok üzüldüğüm ürün Kiehl's Midnight Recovery Eye oldu. Deneme boyuydu ve yaklaşık 1 ay kadar idare etti beni. Şimdilik çok güzel bir göz kremi olduğunu söylüyorum, detaylı yazısı orijinal boyunu aldığımda gelecek mutlaka ;)


Elimdeki sample ürünleri bitirmeye çalıştığım için Shiseido Bio Performance göz kremini de rutinime eklemiştim fakat en fazla 2 kere kullanabildim çünkü aşırı yağlı bir yapısı var. Bana göre değil kesinlikle.


Yine Shiseido Bio Performance serisinden Super Corrective Serum. Bu  da seyahat boyuydu ve 1 aydan fazla kullandım. Nemlendirmesi dışında herhangi bir etkisini görmedim. Orijinal boyunu alacağımı sanmıyorum. Siz neler bitirdiniz son zamanlarda?

20 Eylül 2012 Perşembe

Cosmed Vanilyalı Nem Maskesi


 Cosmed'in gönderdiği kutudaki ürünlerden en çok bu maskeyi beğendim. Cosmed'in sitesindeki ayrıntılı ürün bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz.

 Yukarıdaki fotoda vanilya parçacıklarını görebilirsiniz :)

 Maske cildi gerçekten güzel nemlendiriyor. Ben Artistry'nin gözenek temizleyici maskesinden sonra uyguluyorum ki bu maske sonrası cildim gerçekten gergin oluyor. Yüzüme sürüp 15 dk bekletip sonra yıkıyorum, yüzden temizlemesi de çok rahat. Maske yüzünüzdeyken cildiniz gerilmiyor, yüzde kurumuyor. Cildi güzelce rahatlatıp, nemlendiriyor.
 Bi kutu içerisinde 20 adet vanilyalı nem maskesi paketi çıkıyor. Bu şekilde satılması çok hoş olmuş, tek paket içerisindeki ürün de tüm yüze tam olarak yetiyor.
 Paraben ve alkol içermiyor.
 Bitince tekrar alabileceğim ürünlerden :)

 Fiyatı 55 tl ve ürün 5mlx20 adet.

18 Eylül 2012 Salı

Instagram'de Buluşalım

Instagram Twitter'dan sonra en sevdiğim ağlardan birisi :) Eğer takip etmek isterseniz Instagram üzerinde beni onor nickiyle bulabilirsiniz. Tabii ki ben de sizi takip etmek isterim, Instagram'de buluşalım! :)

16 Eylül 2012 Pazar

Chanel Vitalumiere Aqua Fondöten

Uzun ismini yazmak gerekirse Chanel Vitalumiere Aqua Ultra Light Skin Perfecting Make up Spf15 :) Çok hafif yapılı, ciltle çabucak bütünleşen bir fondöten. Orta kapatıcılığa yakın; ciltteki minik kusurları kapatıyor ve ton eşitsizliklerini başarılı bir şekilde nötrlüyor. Benim için kapatıcılığı oldukça yeterli, çünkü baş belası ton eşitsizlikleri dışında cildimde pek kusur yok.

Makyaj çantanızda yer kaplamayacak küçük ve pratik bir ambalajı var. Yalnız kullanmadan önce iyice çalkalamak gerekiyor, yoksa renksiz su gibi bir likit akıyor. İyice çalkaladıktan sonra parmaklarımla hızlı bir şekilde uyguluyorum. Uygulama öncesinde cildi çok iyi nemlendirmek gerekiyor. Canlı bir bitişi var, dolayısıyla ciltteki yorgun ifadeyi, donukluğu yok ediyor. En sevdiğim yanı ciltte hiç fondöten yokmuş gibi doğal durması, bu benim için çok önemli.
Gelelim canımı sıkan eksilerine... Yanaklarımda ekstra kuruluğa neden oluyor. Her zaman cildimi çok iyi şekilde nemlendiriyorum, buna rağmen yanaklarımı bir süre sonra kuruttuğunu farkettim. Başka fondötenler kullandığımda ise bu sorun olmuyor. Bunun yanı sıra içerik listesinin başlarında alkol var, zaten uygularken parfümle birlikte belirgin bir alkol kokusu hissediliyor.
Özetle; performans olarak başarılı bir fondöten ama bahsettiğim eksilerinden dolayı bayıldığım bir ürün değil. Buna muadil sayılabilecek bir başka fondöten deniyorum, yakında onun da yazısı gelecek ;)

14 Eylül 2012 Cuma

Kiehl's Ultra Facial Cleanser

Kiehl's Ultra Facial Cleanser ile devam ediyoruz :) Yaz başında elimdeki fazla temizleyiciler bitince bu temizleyiciye geçtim. Jel yapılı, bol köpüren bir ürün. Almamdaki en büyük etken içeriğinde kayısı çekirdeği yağı, avokado yağı, gliserin ve e vitamini gibi ''temizlik esnasında cildin kurumasını engelleyen nemlendirici içerikler'' barındırması. İçeriğindeki bu yağlar temizleyiciyi daha yumuşak ve nazik bir hale getiriyor ve yıkadıktan sonra yağlı bir his de bırakmıyor.

Temizleme performansı oldukça iyi. Eğer yüzümde güneş koruyucu ya da fondöten falan varsa önce sütle temizliyorum sonra bununla yıkıyorum. Tertemiz yapıyor. Tavsiye edebileceğim bir temizleyici. Mua'de 4.1 puan almış. Bir de oil-free versiyonu var ama o yanaklarımı kurutmuştu benim. Şuraya tıklayarak onun yazısını da okuyabilirsiniz.